چه مقدار کارایی از یک ترمینال یا خط فرمان انتظار دارید؟ با استفاده از پروژه cht.sh می‌توان با یک دستور ساده در ترمینال به انبوهی از اطلاعات دسترسی داشت. Cheat sheetها یا برگه‌های تقلب یک مجموعه‌ای از اطلاعات مختصر که معمولا به شکل جدول جمع‌آوری می‌شوند هستند که می‌توانند خیلی سریع به شما استفاده از یک ابزار ترمینال، یا یک زبان‌برنامه نویسی را آموزش دهند.

در این پروژه شما به راحتی می‌توانید بدون خارج شدن از ترمینال اطلاعات مورد نظر رو پیدا کنید.

برای مثال می‌خواهید به صورت مختصر ببینید که دستور 7z چطور کار می‌کنه؟ کافیست بنویسید:


curl cht.sh/7z

می‌خواهید ببینید در زبان lua توابع چطور تعریف می‌شوند؟ یا در زبان go آرایه‌ها به چه صورت تعریف می‌شوند؟ کافیست دستورات زیر را اجرا کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید

curl cht.sh/lua/Functions
curl cht.sh/go/arrays

همچنین می‌توانید لیست این صفحات را نیز پیدا کنید و در این وبسایت سرچ کنید. برای اینکه بتوانیم برگه تقلب‌هایی که می‌توان توسط آنها رمزنگاری انجام داد را پیدا کنیم کافیست کلمه کلیدی encrypt را جستجو کرده و بنویسیم:


curl cht.sh/~encrypt

سایت چهار نتیجه را برمی‌گرداند برای مثال اگر بین این چهار نتیجه به برگه تقلب در مورد gpg علاقه‌مند بودیم به صورت زیر این برگه تقلب را بدست می‌آوریم:

curl cht.sh/gpg

همچنین این وبسایت طوری طراحی شده که اگر بجای استفاده از curl با مرورگر وارد وبسایت شدید می‌توانید از یک رابط کاربری مشابه ترمینال، اما با امکان autocomplete نیز استفاده کنید.